Οι Vegans και τα ζώα οι άνθρωποι

2014-07-09 22:29

Η εμπειρία μου λέει ότι για κάθε λόγο υπάρχει και αντίλογος, οπότε το ‘’γαϊτανάκι’’ των επιχειρημάτων δεν τελειώνει ποτέ. Γι’αυτό συνήθως χρησιμοποιώ μία άλλη μέθοδο, αντίκρουσης. Προσπαθώ να βρω τα κενά στη θεωρία τους, τις εκπτώσεις που ενδεχομένως κάνουν για να τη στηρίξουν. Προτιμώ να αποδομήσω μία θεωρία ξηλώνοντας το οικοδόμημα, παρά να χτίσω ένα καινούριο. Στο κάτω-κάτω της γραφής, την  απάντηση δεν την γνωρίζω. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι η θεωρία ''μπάζει''. Για ποιο λόγο λοιπόν ελλείψει ολοκληρωμένης νέας θεωρίας να δεχθώ μια αστήρικτη;  Και όλοι γνωρίζουμε ότι χρειάζονται μύριες αποδείξεις για να στηριχθεί μια θεωρία και μόνο μία για να καταρριφτεί. Πόσο μάλλον άμα υπάρχουν πολλές!

Το θέμα μας αφορά τους ''Vegans'' και την αντίληψή τους ότι τα ζώα (και τα ψάρια και πουλερικά) είναι αδέρφια του ανθρώπου και γι αυτό δεν πρέπει να τα τρώμε. Προσωπικά θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί τους (εκτός απ' το αδέρφια) αν δεν το παράκαναν. Όπως η επέκταση της θεωρίας τους στα γαλακτοκομικά προϊόντα κλπ είναι απλά too much!. Όπως πάντα δηλαδή πιστεύω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

Λένε λοιπόν ότι είμαστε το ίδιο (άνθρωποι και ζώα , ψάρια κλπ), διότι έχουμε μάτια, εγκέφαλο, χέρια, πόδια, έντερα, νεφρά, καρδιά.

Άρα ισχυρίζονται λοιπόν ότι πολύ φυσιολογικά αυτά θα έχουν και σκέψη, κρίση, συνείδηση, αισθήματα κλπ.

Όλα αυτά έχουν να κάνουν φυσικά με την ύπαρξη και καλή λειτουργία ενός και  μόνο οργάνου, του εγκεφάλου. Εκεί εστιάζουν την επιχειρηματολογία τους.

Αν δηλαδή κάποιος άνθρωπος ή ζώο παύσει να έχει λειτουργικό εγκέφαλο, τότε κατ’ αυτούς θα μπορούσε ίσως να σφαγεί και να φαγωθεί. Για τον λόγο ίσως ότι τότε θα άλλαζε κατηγορία και θα μετέπιπτε στην κατηγορία του φυτού, που επιτρέπεται κατ' αυτούς η βρώση του.

Αυτή είναι μια πρακτική που μπορεί εύκολα να ανιχνευθεί σε ανθρώπους με εγκεφαλική βλάβη. Η ιδέα είναι ίδια. Δεν έχουν πλέον αξία, εκτός από τη χρησιμότητά τους ως ανθρώπινα ανταλλακτικά. Είμαστε νομιμοποιημένοι να τους κόψουμε (σφάξουμε), για να «ταΐσουμε» άλλους ανθρώπους. Δεν υπάρχει ηθική που να μας εμποδίζει να κάνουμε τέτοια χρήση ενός σώματος χωρίς εγκέφαλο.

 

Βέβαια ενώ ονομάζουν τα ζώα αδέρφια μας, ξεχνούν ότι αρκετά από αυτά τα αδέρφια μας δεν έχουν κανένα πρόβλημα να φάνε εμάς ή άλλα ζώα ή απλά να μας σκοτώσουν χωρίς καν να αναρωτηθούν αν και εμείς έχουμε μάτια, εγκέφαλο, καρδιά, νεφρά, κτλ.

Μην εξαγριωθείτε τώρα και μου πείτε ότι αυτά είναι ΖΩΑ (γιατί θα σας κατηγορήσω ως ρατσιστές, όπως θα έλεγαν και οι vegans!)

Προβαίνουν δηλαδή σε μια ανάλυση των ‘’στοιχείων’’ που συνθέτουν τους ανθρώπους και τα ζώα. Εφόσον δηλαδή τα συνθετικά στοιχεία είναι τα ίδια, άρα είμαστε το ίδιο, αδέρφια ή καλύτερα, ζώα.

Η ανάλυσή του όμως σταματά στο πρώτο επίπεδο, αυτό των οργάνων και των μελών των αντικειμένων που εξετάζει.

Υπάρχουν κι άλλα επίπεδα ανάλυσης. Όπως τα χημικά στοιχεία (χημ. ενώσεις όπως οξυγόνο και υδρογόνο) τα οποία συνθέτουν τα όργανα και τα μέλη της πρώτου επιπέδου αναλύσεως. Στον άνθρωπο υπάρχει, άνθρακας σε ποσότητα αρκετή για να γεμίσει δυο σακιά κάρβουνο, σίδηρος τόσος όσος χρειάζεται για να γίνουν δύο μεγάλα καρφιά, αλλά και θείο το οποίο αρκεί για πάρα πολλά κουτιά σπίρτα.

Ο ''λόγος’’ των όντων και μη όντων,  ή αν θέλετε μια λιγότερο μαθηματική και φιλοσοφική έκφραση, ο ''τρόπος’’ με τον οποίο συνδέονται τα στοιχεία αυτά (οι χημικές ενώσεις αν θέλετε) μεταξύ τους, μας δίνει το αποτέλεσμα που όλοι γνωρίζουμε. Άνθρωπος, ζώο,  φυτό, πέτρα κλπ.

Για έναν εξωγήινο παρατηρητή τύπου ‘’terminator’’ από την ομότιτλη ταινία, όλα τα αντικείμενα στη γη είναι διαφορετικού ‘’λόγου’’  (τρόπου), κινητές ή ακίνητες υποστάσεις. Είναι φτιαγμένα από τα ίδια υλικά, αλλά διαφορετικές συνταγές.

Να μην αναφερθούμε ούτε στο γεγονός ότι όλοι αυτοί οι διαφορετικοί ''τρόποι'' με τους οποίους υποστασιάζουν  τα αντικείμενα (ή πείτε τα υποκείμενα ή όντα), υλοποιούν κάποιο λογικό σχέδιο, που απαιτεί λοιπόν λογικό σχεδιασμό και άρα λογικό σχεδιάζων Νου. Λογικό μάγειρα!  Αλλά ας τα αφήσουμε στην άκρη αυτά τα βαριά και δυσκολοχώνευτα. Φιλοσοφίες και σαχλαμάρες! Δώσε κρέας στο λαό !!! ή έστω ραπανάκια για την όρεξη!

Οι Vegans επίσης μιλάνε για σκέψη, αισθήματα (πχ πόνο), συναισθήματα (ίσως). Πως αποδεικνύουν ότι τα ραπανάκια, δεν πονάνε όταν τα τρώνε, ή ότι δεν βιώνουν αγωνία θανάτου πριν το ξερίζωμά τους; Άλλου είδους φυσικά από τον πόνο των ζώων αφού έχουν άλλου είδους ‘’λόγο’’, τρόπο δηλαδή ύπαρξης! Γιατί δηλαδή ο δικός τους ο ανθρώπινος ''λόγος'' και αυτός των ζώων είναι ανώτερος από αυτόν των αγγουριών; Επειδή δεν έχουν μάτια, εγκέφαλο, χέρια και πόδια;

Ξεκινούν δηλαδή από αυθαίρετα δεδομένα και καταλήγουν σε αυθαίρετα συμπεράσματα.

Θα ήθελα πολύ να αναφερθώ στην ύπαρξη του ‘’Νου’’ στον άνθρωπο (που ηγεμονεύει των οργάνων μέσω της ηγεμονίας του επιθυμητικού, του θυμικού, του λογιστικού που αποτελούν τα τρία συστατικά της ψυχής), θα 'θελα επίσης να αναφερθώ στα περί ελευθερίας βούλησης, περί δημιουργικότητας, περί προόδου κλπ, αλλά το θέμα ξεκίνησε από τόσο χαμηλό επίπεδο που τέτοιο άλμα είναι απλά αδιανόητο!

Ένα μόνο θα μπορούσα να προσθέσω. Ο Άνθρωπος έχει τόσο μεγάλη ελευθερία που μπορεί να επιλέξει ακόμα και να είναι ζώο!

 

Επίλογος

Μετά από όλα αυτά δεν λέω σκοτώστε, βασανίστε, φάτε τα ζώα. Δυσκολεύομαι και ΄γω να σκοτώσω ένα ‘’έμβιο’’ όν. Ακόμα και ένα φυτό, ένα λουλούδι, ένα έντομο. Αφού δεν είμαι ικανός να το δημιουργήσω, το αντιμετωπίζω με θαυμασμό και δέος!  Μακάρι να μπορούσα να ζήσω, χωρίς την ανάγκη βρώσης άλλων ‘’λόγων’’. Εφόσον όμως δεν είναι αυτό εφικτό (εφόσον εν ελευθερία έχω επιλέξει να είμαι ζώο, αλίμονο), τότε δεν θα ξεχωρίζω μεταξύ αυτών των ‘’λόγων’’ (ζώων – φυτών – οργανικής – ανόργανης ύλης)

 

Πιθανότατα ο μόνος λόγος που μας επιτρέπει αν όχι επιβάλλει να τρώμε ζώα είναι ακριβώς το ότι επιλέξαμε να είμαστε ζώα (και στη φύση που φτιάξαμε, το ένα ζώο τρώει τ' άλλο).

Το πρόβλημα δηλαδή δεν είναι αν τρώω ζώα ή όχι. Το πρόβλημα είναι αν είμαι ζώο ή όχι. Διότι αν είμαι ζώο, αν έχω επιλέξει να είμαι ζώο, ε, τότε δεν έχω άλλη επιλογή. Θα φάω ζώα. Αν επιλέγαμε να είμαστε άνθρωποι, πιθανότατα να μην είχαμε καν την ανάγκη της σίτισης γενικώς.

 NAΛ